Konferencija o digitalnoj transformaciji obrazovanja
30. 10. 2024.
Algebra Spark Space
Gradišćanska 24, Zagreb
Članice Mreže za razvoj digitalne pismenosti (Telecentar, ODRAZ, Sveučilište Algebra, Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja i Hrvatska udruga poslodavaca) organizirale su u suradnji s Nacionalnom koalicijom za digitalne vještine i radna mjesta konferenciju o potrebama razvoja podatkovne pismenosti i pismenosti o umjetnoj inteligenciji u hrvatskom obrazovanju. Konferencija je organizirana u sklopu projekta Digital literacy in the age of AI u suradnji s međunarodnom organizacijom European Citizen Action Service (ECAS).
Podatkovna pismenost može se definirati kao sposobnost kritičke analize podataka u svrhu donošenja informiranih odluka ili stvaranja novog znanja. Ključni preduvjet za njezin razvoj je kontinuirana edukacija nastavnika, koja omogućuje učinkovitu primjenu novih tehnologija radi unapređenja kvalitete obrazovanja. Umjetna inteligencija, kao jedna od tih tehnologija, obećava revoluciju u učenju i poučavanju, ali otvara i nova etička pitanja vezana uz njezinu nepristranu, sigurnu i odgovornu upotrebu.
Istraživanje: Podatkovna pismenost i pismenost o umjetnoj inteligenciji u srednjim školama
Poslušajte podcast Data and AI Literacy in Schools, temeljen na preglednom dijelu našeg istraživanja i kreiran pomoću Googleovog NotebookLM alata. Nakon unosa teksta, ovaj jezični model u stanju je jednim klikom generirati razgovor između dvoje sintetički stvorenih sugovornika u podcastu.
Program konferencije
9:00 – 9:30
Kava dobrodošlice
9:30 – 9:50
Uvodno predavanje 1
Kužiš stari moj
Predavanje je obuhvatilo rezultate istraživanja o podatkovnoj pismenosti i pismenosti o umjetnoj inteligenciji u srednjim školama. Istraživanje je uključilo analizu recentne literature, anketu provedenu među zaposlenicima i učenicima srednjih škola te intervjue i fokus grupu s ključnim dionicima razvoja kritičkog razmišljanja u obrazovanju.
Voditelj istraživanja: Žarko Čižmar – Telecentar/ Algebra Media Lab
9:50 – 10:10
Uvodno predavanje 2
O šefe! Moj šefe!
Što čini dobrog vođu koji će osigurati razvoj uspješne organizacije u kojoj je dobro raditi? U predavanju je objašnjeno zašto istraživački tim Business Psychology Laba smatra da su motiviranje i osnaživanje zaposlenika, umrežavanje, timski rad i kvalitetno donošenje odluka ključne kompetencije potrebne rukovoditeljima za razvoj angažiranih i zadovoljnih radnika.
Predavač: Antun Palanović – Filozofski fakultet u Zagrebu
10:10 – 10:30
Uvodno predavanje 3
I’m sorry Dave, I’m afraid I can’t do that
U ovom smo predavanju saznali kako mladi vide suživot s umjetnom inteligencijom te kako ona utječe na njihov svakodnevni život, obrazovanje i budućnost. Predavačice su nam predstavile svoja očekivanja o smjerovima razvoja umjetne inteligencije, istaknule njezine koristi, ali i izazove na koje ćemo svi skupa morati odgovoriti.
Predavači: Sara Manenica i Magdalena Marok, učenice V. gimnazije u Zagrebu
10:30 – 11:30
Panel 1
Svakoga dana, u svakom pogledu, sve više napredujem
Predstavili smo najnovije trendove u razvoju umjetne inteligencije, s posebnim naglaskom na tehnološke inovacije i primjene u obrazovanju. Raspravljali smo i o novim pristupima učenju koje omogućuju edukativne digitalne tehnologije te potrebi razvoja kompetencija koje će odgovarati zahtjevima poduzetništva i omogućiti održivi suživot s umjetnom inteligencijom.
Sudionici: Ratko Mutavdžić – Microsoft, Tomislav Bronzin – Citus, Leo Mršić – Algebra LAB, Drago Cmuk – Forvis Mazars, Vjeran Bušelić – Tehničko veleučilište u Zagrebu
Moderatorica: Jasminka Martinović – Hrvatska udruga poslodavaca
11:30 – 12:00
Pauza za kavu
12:00 – 13:00
Panel 2
Nije li život stotinu puta prekratak da bismo se dosađivali?
Razgovarali smo o važnosti interdisciplinarnog i projektnog učenja te potrebi razvoja kognitivnih, socijalnih, emocionalnih i praktičnih kompetencija. Istražili smo načine za povećanje motivacije za učenje i pokušali odgovoriti na pitanje kako integracija različitih disciplina može obogatiti obrazovne procese i pripremiti učenike za izazove modernog svijeta.
Sudionici: Mirta Mornar – Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Ksenija Banović, Škola za modu i dizajn, Paolo Zenzerović – Institut za razvoj i inovativnost mladih, Darko Jureković – Oracle Academy
Moderator: Žarko Čižmar – Telecentar/ Algebra Media Lab
13:00 – 14:00
Panel 3
Ima li pilota u avionu?
Diskutirali smo o kreiranju obrazovnih politika koje će osigurati uspješno upravljanje transformacijom obrazovnog sustava u doba umjetne inteligencije. Fokus je bio na viziji obrazovanja za 21. stoljeće, misiji umjetne inteligencije, strateškom planiranju te operativnom donošenju informiranih odluka koje će oblikovati budućnost škola i školovanja.
Sudionici: Paško Bilić – Institut za razvoj i međunarodne odnose, Mislav Balković – Sveučilište Algebra, Vjekoslav Robotić – Gimnazija “Fran Galović”, Koprivnica, Luka Juroš – Grad Zagreb
Moderatorica: Lidija Pavić-Rogošić – ODRAZ
14:00 – 15:00
Radni ručak i dogovori o projektnoj suradnji
ORGANIZATORI
DONATORI
Projektu Digital literacy in the age of AI su dodijeljena bespovratna sredstva namijenjena članicama ECAS-a u sklopu Okvirnog sporazuma EURECA (European Citizenship Accelerator), sufinanciranog od strane Citizenship, Equality, Rights and Values (CERV) Programa Europske unije.