Mreža za razvoj digitalne pismenosti organizirala je okrugli stol “Više od igre” o oblikovanju računalnih igara u nastavi informatike u osnovnim i srednjim školama. Okrugli stol je održan 14. 12. 2021. u sklopu hibridne Konferencije o medijima u školi u organizaciji Udruge Bacači sjenki i GONG-a u Kulturno informativnom centru u Zagrebu.
Okrugli stol je moderirala Marija Georgiev iz Bacača sjenki, a u raspravi su sudjelovali Marko Horvat s Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Aleksandar Gavrilović iz Klastera hrvatskih proizvođača video igara i Žarko Čižmar iz Telecentra.
Pogledajte okrugli stol na YouTube kanalu Mreže.
Marko Horvat je govorio o motivacijskom aspektu video igara i utjecaju na razvoj logičkog razmišljanja i mašte. Istaknuo je raskorak između kurikularnih planova i provedbenih kapaciteta, spomenuvši primjer zagrebačke osnovne škole u kojoj su se od roditelja tražile donacije računala, kako bi mogli provesti nastavu informatike.
U projektnom multimedijskom učenju nije važan samo cilj nego i proces koji vodi do tog cilja. Takav proces gradi brojne mikro kompetencije učenika i studenata, poput rješavanja problema i suradnje u timu, koje će im kasnije biti korisne i na poslu i u privatnom živoru.
Žarko Čižmar je govorio o igrama kao zanimljivim multimedijskim projektima koji se mogu provoditi unutar postojećeg kurikuluma informatike u domeni digitalna pismenost i komunikacije. Naglasio je potrebu edukacije nastavnika, budući da ni nastavnici općeobrazovne informatike ni stručnih predmeta nisu u svom formalnom obrazovanju učili o dijelu obrazovnih sadržaja koje predaju.
Aleksandar Gavrilović je govorio o igrifikaciji procesa učenja koju koriste i kompanije u edukaciji svojih zaposlenika. O video igrama kao umjetnosti još ne postoji društveni konsenzus, ali su se primjerice BAFTA nagrade Britanske akademije za filmsku i televizijsku umjetnost počele dodjeljivati i za video igre.
U stručnom i umjetničkom obrazovanju u pripremi je novi interdisciplinarni studij dizajna i produkcije video igara koji pokreće Akademija dramskih umjetnosti. Srednje tehničke škole u Sisku i Novskoj obrazuju tehničare za razvoj video igara. U osnovnim školama postoje samo neformalne inicijative poput ŠUZE u kojoj se u jednom od programa za djeca na FER-u programiraju video igre.
Sudionici okruglog stola su se složili da sustav razvoja informatičkog obrazovanja ne može počivati isključivo na entuzijazmu pojedinaca. Sustavna rješenja zahtijevaju, osim dobrog kurikuluma i obučene kadrove nužne za njegovu provedbu.
Optimizam bude rezultati anketiranja nastavnika informatike, koje je provela Mreža za razvoj digitalne pismenosti. Nastavnici su iskazali velik interes za edukaciju iz oblikovanja teksta, slike i zvuka za multimedijske projekte, a Mreža će im u njihovom stručnom razvoju pružiti profesionalnu podršku.
Konferencija je organizirana u sklopu projekta Medijsko obrazovanje je važno MOV. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. U realizaciji video prijenosa na YouTube Live sudjelovali su učenici Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju i student Visokog učilišta Algebra.
Sadržaj ovih web stranica isključiva je odgovornost Telecentra